تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان :: I Digikala

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله و , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا,

طبقه بندی موضوعی

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***





تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۶ ق.ظ
تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان

در این مقاله به بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی خراسان شمالی پرداخته شده است

دانلود تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان  یادگیری دانش آموزان

کلاس هوشمند
یادگیری
دانش آموزان
معلمان
تاثیر کلاسهای هوشمند بر یادگیری
تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان  یادگیری دانش آموزان پسر
بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان  یادگیری دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی خراسان شمالی
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت آموزشی
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت آموزشی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت آموزشی

بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان یادگیری دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی خراسان شمالی


عنوان انگلیسی:

Discussing the effects of smart classrooms on the learning of male students of northern Khorasan's primary schools

 

چکیده
کلاسهای هوشمند زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم می آورد و انگیزه آنان را برای انجام بهتر فعالیتهای درسی افزایش می دهند. هدف پژوهش حاضر مطالعه تاثیر کلاسهای هوشمند بر میزان یادگیری دانش آموزان پسر ابتدایی استان خراسان شمالی است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و شیوه جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای،مقالات و سایت های علمی و میدانی استفاده شده است و ابزار مورد استفاده در این پژوهش 3 پرسشنامه محقق ساخته انگیزش تحصیلی،خلاقیت و عزت نفس و تنوع می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر ابتدایی استان خراسان شمالی است و نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای که در مرحله اول از بین شهرهای استان بجنورد،آشخانه و شیروان و مرحله ای بعد از هر شهر 3 مدرسه واز میان پایه های تحصیلی کلاس چهارم ، پنجم و ششم انتخاب گردید. با توجه به جدول کرجسی-مورگان از بین 360 نفر 186 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد.یافته های تحقیق نشان می دهد که بین کلاسهای هوشمند و یادگیری دانش آموزان در سطح اطمینان 95 درصد رابطه وجود دارد.


کلید واژگان:

کلاس هوشمند
یادگیری
دانش آموزان
معلمان


مقدمه
امروزه مهمترین دغدغه‌ نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه‌ی ‏اطلاعاتی و دانایی ‌محور می باشد. برای آنکه همه‌ گروه‌های اجتماعی قادر باشند به طور مؤثّر در چنین جامعه‌ای مشارکت داشته باشند، ‏باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از ‏نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلی ‌ترین نهادهای آموزشی در جامعه می ‌باشد.‏امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ا‌ی نیاز دارد که با بهره‌گیری از فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم ‏نموده و فرصت‌های نوینی را در اختیار افراد برای تجربه‌ی زندگی در جامعه‌ اطلاعاتی قرار ‌دهد، به گونه‌ای که این فناوریی نه به عنوان ابزار، ‏بلکه در قالب زیرساخت توانمند‌ساز برای تعلیم و آموزش حرفه‌ای محسوب ‌‌شود.‏ به کارگیری گسترده‌ی فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینه‌‌ی شکل‌گیری مدارس هوشمند ‏را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندی‌های کلیدی جوامع دانش‌بنیان می‎‎باشند و رویکردهای توسعه‌ی مهارت‌های دانشی و ‏کارآفرینی دانش‌آموزان را دنبال می ‌نمایند.در این مدارس‌، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای ‏مهارت‌های کلیدی دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های گروهی، در عصر دانایی محور فراهم می ‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع در پژوهش حاضر به مطالعه و بررسی تاثیر کلاسهای هوشمند بر میزان یادگیری دانش آموزان مدارس ابتدایی پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
ادبیات تحقیق

تعریف مدرسه هوشمند
تعریف دیوید پرکنیز و همکارانش از مدرسه هوشمند
آموزش در مدرسه هوشمند
تعریف یادگیری
تعریف واژگانی درتعریف کیمبل
حافظه چیست؟
تفکر چیست؟
یادگیری بهتر
یادگیری الکترونیک

هدف کلی تحقیق
اهداف اختصاصی تحقیق
تعریف مفاهیم
مواد و روش ها
یافته ها
فرضیه 1
جدول ۱ :آزمون میانگین یک نمونه ای فرضیه 1 تحقیق
جدول ۲:نتیجه آزمون t فرضیه 1 تحقیق
فرضیه 2
جدول۳:آزمون میانگین یک نمونه ای فرضیه 2 تحقیق
جدول ۴:نتیجه آزمون t فرضیه 2 تحقیق
فرضیه 3
جدول ۵:آزمون میانگین یک نمونه ای فرضیه 3 تحقیق
جدول ۶:نتیجه آزمون t فرضیه 3 تحقیق
فرضیه 4
جدول ۷:آزمون میانگین یک نمونه ای فرضیه 4 تحقیق
جدول ۸:نتیجه آزمون t فرضیه 4 تحقیق
فرضیه 5
جدول ۹:آزمون میانگین یک نمونه ای فرضیه 5 تحقیق
جدول ۱۰:نتیجه آزمون t فرضیه 5 تحقیق
نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع لاتین

دانلود تاثیر کلاسهای هوشمند برمیزان  یادگیری دانش آموزان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی