پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس :: I Digikala

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله و , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا,

طبقه بندی موضوعی

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***





پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۵۱ ب.ظ
پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس

پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس در 127 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس

مقاله استرس و فنون کاهش استرس
پایان نامه بررسی استرس
فنون کاهش استرس
مقاله استرس
تحقیق استرس و فنون کاهش استرس
دانلود تحقیق استرس و فنون کاهش استرس
دسته بندی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127


پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس در 127 صفحه ورد قابل ویرایش


استرس و فنون کاهش استرس

قرن بیست و یکم عصر شلوغی است. هیاهو در ذهن نفوذ می‎کند و آن را با همهمه ای از حواس پرتی ها انباشته می سازد- مقوله های جدید، قطعات خبری دو طرفه، صدای انفجارآمیز موسیقی، دوره های نمایشی مدام مکرر که آسودگی بعد از اوج نمایش را به همراه نمی آورد، صرفاً اشتیاقی را برای تخلیه هیجانی روزانه ایجاد می کنند.

آلدوس هاگزلی

سکوت، آزادی، آرامش، 01946 ، ص 24

رابطة بین استرس زندگی و آسیب شناسی روانی موسسة ملی بهداشت روانی نتیجه گرفته است که زنجیرة متصل (رابطة) بین استرس (فشار) زندگی و آسیب شناسی روانی در نوشته ها به خوبی مورد حمایت قرار می‎گیرد.

هر چند کاوش متداول تشریح آن است که چگونه استرس زندگی سلامتی و آسودگی یک نفر را از بین می‎برد.

به عنوان یک چهارچوب مفهومی (کلرمن و ویس من (1985، ص 56) یک تعریف کارا را از استرس و نامگذاری مربوطة آنرا تأمین کردند.

استرس : تغییرات روانی فرض شده، هیجانی یا جسمانی بر اثر عامل استرس آور است.

استرس آورها: تغییرات محیطی پرفشار به ویژه از رخدادهایی که نیازمند تغییرات در الگوها، خط سیرعادی کارها یا تعامل ها است.

پاسخ استرس: پاسخهای رفتاری، روانی، هیجانی، جسمی یا شناختی که در تلاشی برای از عهده برآمدن، وفق دادن یا باقی ماندن تجربه می‎شود.  

پیامدهای سلامتی نامطبوع: مستعد بودن برای بیماریهای جسمی یا اختلالات هیجانی به طور فزاینده.

نمودار 12-1

معادله اختلال عاطفی یا رفتاری

میزان بروز اختلال عاطفی یا رفتاری= استرس + آسیب پذیری جسمانی، عاطفی، اجتماعی و شناختی

مهارت از عهده برآمدن + حمایت اجتماعی + عزت نفس

استرس آورها یک تأثیر تعدیل کننده یا سبب ساز می‎شوند که با خصلت ها و عوامل شخصی در محیط اجتماعی تعامل می کنند. (دورنوندودور نوند، 1985)

کنترل استرس، کاهش استرس و روندهای آسودگی از استرس طرحهای مداخله می باشند. یک عمل مخاطره آمیز آسیب شناسی روانی فرد با حضور استرس ضعیف کننده و معلولیت جسمانی شدت می گیرد، و اگر شخص دارای مهارت های قابل اعتماد باشد که از عهده برآید، دارای یک حس مثبت از خود باشد.

از بین می رود و فرد وجود حمایت اجتماعی در محیط را مشاهده می‎کند. از چشم انداز فرد، سلامتی می‎تواند با معادله نشان داده شده در نمودار 12-1 ارزیابی شود. همچنین با یک معادله مشابه در محیطی متمرکز در نمودار 12-2 نشان داده شده است، که بر مخاطرة آسیب شناسی روانی در یک جمعیت متمرکز است (آلبی، 1982).

آسیب شناسی روانی کمتر احتمال دارد که در یک جمعیت واقع شود، اگر تمرینات اجتماعی شدن وجود داشته باشد که رقابت اجتماعی، منابع حمایتی قابل دسترس در محیط، و فرصت های قابل دسترس برای افراد را آموزش دهد تا قیودات ساختاری، قیودات مثبت اجتماعی، و هویت های مرتبط با علایق مشترک اجتماعی را شکل دهد. هر دو معادله به هم وابسته هستند و نیاز مهمی را برای اقدامات مربوطة استرس منعکس می کنند که چند بعدی هستند (الیاس، 1989)

برخی از علائم استرس در نمودار 12-3 نشان داده شده.

استرس کار درمانی :

روان درمانی اغلب برای پزشکان ایجاد استرس می‎کند. در میان پراسترسترین جنبه های درمانی برطبق نظر هلمن، موریسن و آبراموویتز (1986) شک دربارة تأثیر گذاری خود، مشکلات در برنامه ریزی، درگیر شدن بیش از حد در کار، کاهش یافتگی و دشواری داشتن مدیریت برقراری ارتباط با مراجعان بود.

نمودار 12-2

احتمال اختلال هیجانی در یک جمعیت

احتمال اختلال هیجانی در یک جمعیت = استرس آورها + عوامل مخاطره در محیط

تمرینات اجتماعی سازی + منابع حمایت اجتماعی + فرصت ها برای ارتباط

علائم استرس


نمودار 12-3

عصبانیت                     یبوست یا اسهال

دردهای عضلانی                    کاهش شهوات جنسی

افزایش یا کاهش اشتها                فشار خون بالا

مصرف زیاد دخانیات               خشکی دهان

اختلال در خواب                   برآشفتگی

افزایش تعرق                     بیحالی‌ورخوت‌یا خستگی

لکنت زبان یا گیری زبان               دستهای سرد و مرطوب

حالت تهوع یا اختلال روده ای و معده ای     افسردگی

دندان قروچه کردن                    ترس، اندوه یا اضطراب

اختلالات پوستی                 بی قراری

گریه های دوره ای                    علائم دیگر

پنج نوع از رفتار مراجعان که باعث بیشترین استرس برای درمانگران می‎شوند تهدید به خودکشی، مقاومت، بیان احساسات منفی، رفتار تهاجمی و اعمال وابسته به آسیب شناسی درمانی بودند.

به طور متداول، نگرانی زیادی برای جوان آمریکایی در مورد خودکشی، سوء استفادة جنسی، دشمنی، افسردگی، بدکاری خانوادگی، بارداری در بین جوانان 13 تا 19 ساله، ویروس ایدز، بزهکاری، و درجات محرومیت اجتماعی رو به تصاعد، نیاز بحرانی برای بزرگسالان مسئول را نشان می‎دهد تا ارتباطات نزدیک، درخور توجه را با افراد جوان برقرار سازند. استرس تضعیف کننده به همراه همة این شرایط است، که به نوبة خود پیامدهای سلامتی نامساعد را به وجود می‎آورد (ویلیام تی، کمیسیون کمک مالی کار، خانواده، و شهروندی، 1988)

دیدگاه درمانگر: در نقش درمانی

در صورت انگیختگی باور نکردنی هیجانی، خشم، غمگینی، وحشت زدگی، اندوهگینی، تضاد، انتظار می رود که درمانگر بی تفاوتی، استقلال، تحمل ناکامی، همدلی، هوشیاری، علاقه، کنترل تکانه را بدون احساس ضعف، محرومیت و انزوا، نشان دهد. گویی چنین خواسته هایی کافی نیستند، ما همچنین قرار است هنگامیکه به خانه می رسیم جذاب و سرحال باشیم، از آنجا که دوستان و خانوادة ما کار ما را می دانند، توقعات بیشتری دارند که ما به طور سنگدلانه صبور، بخشنده و مصالحه گر باشیم در طی لحظاتی که آنها سبب می‎شوند که ما در نبرد قفل شویم. زیگموند فروید نامه های کامل زیگموند فروید به ویلهلم فیلیس

1887-1904 چاپ شده بوسیلة ج. م. ماسون، 1985، ص 104

بهبود ارتباطات با محیط خود

اختلال هیجانی فصلی:

اختلال هیجانی فصلی (SAD) یک اختلال حالتی است که با افسردگیهای ویژه در پائیز و زمستان دیده می‎شود که با دوره های غیرافسردگی در بهار و تابستان متناوب است (رزنت هال، سک، کیلین، لویی، گودوین، داون پورت، موئلر، نیوسام و ور، 1984)

کارشناسان معتقدند که 10 میلیون آمریکایی ممکن است شدیداً به این علائم مبتلا باشند، نظر به اینکه 25 میلیون نفر دیگر ممکن است به درجات خفیفتر از آن رنج ببرند. (رزنت هال و ور 1987) معیار عملیاتی ذیل را برای تشخیص اختلال هیجانی فصلی در نظر گرفته اند.

1- تاریخچه ای از حداقل یک حادثه ضمنی عمده مربوط به افسردگی، بر طبق نظر اسپیترز، اندیکات و رابینز (1978)

2- افسردگی هایی که به طور منظم در پائیز و زمستان واقع می‎شوند. (حداقل 2 افسردگی که در طی زمستانهای پی در پی واقع شوند) که با دوره های غیرافسردگی در طول بهار و تابستان متناوب است.

3- نداشتن هیچ اختلال روانی عمدة دیگر

4- هیچیک از متغیرهای روانی- اجتماعی برای تغییرات منظم در این حالت به حساب نیاید.

این معیارها تغییر یافته اند و در DSM- IV (انجمن موسسه روانپزشکی آمریکایی، 1994 به عنوان الگوی فصلی نشان داده شده اند.)

یک نشانه که ممکن است هر اختلال حالتی را بیان کند افسردگیهای فصلی با منظومه ای متمایز از علائم همراه است.

مانند: خواب زدگی، پرخوری، ولع خوردن شیرینیجات، اضافه وزن، خستگی، و کناره گیری از جامعه. آن به وسیلة نور معیوب بوجود می‎آید و به یک درمان تازه، نور درمانی پاسخ می‎دهد. محققین یک ارتباط قوی را بین فصلها و میزان بروز افسردگی ها، شیدایی (مانی)، خودکشی ها، و اقدام به خودکشی را نشان داده اند.


دانلود پایان نامه بررسی استرس و فنون کاهش استرس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی