پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی :: I Digikala

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله و , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا, دیجی کالا, , رایگان , دیجی کالا,

طبقه بندی موضوعی

I Digikala

فروش جدیدترین پایان نامه ها نرم افزارهای تست شده و جدید ، مقاله , رایگان , دیجی کالا *** در صورتیکه فایل در صفحه اول نیست از جستجو استفاده کنید***





پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی

پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی

دانلود پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی

تحقیق شناخت ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی
پژوهش شناخت ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی
شناخت ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی
دانلود پروژه ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی
ویژگی های شخصیتی موثر در کارافرینی
ویژگیهای روان شناختی و شخصیتی کارافرین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 352 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 420

پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر کارآفرینی

مقدّمه

کارآفرینان کسانی‌اند که با ایجاد محصولات و خدمات نوین مورد نیاز مردم، درآمد خوبی کسب می‌کنند. واژه (Entrepreneur) که در فارسی کارآفرین ترجمه شده است، در بردارنده معنای موفّقیت است. این واژه به معنای محصولات، ابداعات، کیفیت و خدمات نویندر درون یک شرکت است. این واژه به معنای نوع خاصی از روحیة،‌ سر زندگی و فضیلت است. ای. ا . باتلر[1]، مفسر روزنامه تجاری، آن را «شوق خلقت» می­نامد. از همه مهمتر، این واژه به اشخاص پراراده‌ای اطلاق می‌شود که اراده، خلّاق، پایداری و موفّقیت اجتناب ‌ناپذیرشان، آنها را به رهبران و قهرمانان روز تبدیل می‌کند (کوک،ترجمه تیموری.1382. ص15).

افق کارآفرینی:

 کارآفرینی واژه­ای جادویی است. وقتی در حد یک کلمه به آن نگاه کنید، چیزی بیش از ایجاد اشتغال به ذهن القاء نمی­شود. امّا اگر در این واژه تعمّق کنید، و به خلّاقیت که جوهرة آن است دست پیدا کنید. آن گاه جادوی این واژه بر شما عیان خواهد شد، و شما خود نیز جادو خواهید شد. گرچه بسیاری از افراد به امید کار وارد این گود می­شوند، امّا در ادامه نواهایی خواهند شنید و رنگ­هایی خواهند دید که تاکنون از آن بی خبر بوده­اند. و بدین شیوه فرد جادو می­شود. البته آنچه بیان شد درون خود فرد است و کارآفرینی همانند آینه­ای آن ­را به فرد باز می­نمایاند. کارآفرینی طریقی است که به جان آفرینی ختم می­شود؛ به زبان دیگر کارآفرینی همان طریق خود شکوفایی است. کارآفرینی عرصة وسیعی به ابعاد تخیّل بشر دارد. و در یک کلام عرصة نامحدود دارد. از مروارید بافی یک دختر نابینا در بازارچه خود اشتغالی پارک لاله تهران گرفته تا تدوین سیاست­های جهانی آمریکا در کاخ سفید. در سال 1985 بحث در بارة دولت­های کارآفرین در عصر اطلاعات شکل گرفت و این بحث در دوره ریاست جمهوری کلینتون به اوج خود رسید. به­طوری­ که کلینتون رئیس جمهور وقت امریکا بیان کرده بود که اگر بخواهیم بر دنیا حاکم باشیم، راهی نداریم جز این که برای در دست گرفتن دنیا، هم سیاست جدیدی را برگزینیم و هم سطح و گونة جدیدی از خدمات را به عموم مردم دنیا ارائه کنیم. برای تحقق این امر بحث بازآفرینی دولت را مطرح می­کنند. اسبورن و گابریل[2] اصول بازآفرینی دولت را به شرح ذیل ارائه نمودند (غریبی،1381. ص23).

هدایت و رهبری به­ جای ((فعّالیت اجرایی)) .  

قدرتمند سازی به جای خدمتگزاری.

تزریق رقابت به عرصة خدمات.

دگرگون سازی  سازمانهای قاعده مدار.

سرمایه گذاری بر روی دستاوردها و نوآوری­ها.

ارضای نیازهای مشتری ونه بروکراسی.

پیشگیری به جای درمان.

حرکت از سلسله مراتب به سمت مشارکت و کارگروهی.

استفاده از مکانیزم بازار به عنوان اهرمی قوی برای تغییرات.

با نگاهی به اصول بازآفرینی دولت، تعدادی از این اصول در واقع همان اهداف کارآفرینی است. همین کارآفرینی در مسیر رشد خود به کارآفرینی سیاسی و یا آنچه که ذکر شد (دولت کارآفرین) ختم می­شود.

فهرست مطالب

مقدّمه

اهمّیت کارآفرینی:

کارآفرینی نوش داروی لحظات دشواری:

کارآفرینی مسیر خود شکوفایی:

کارآفرینی بعنوان جوهرة رویش سیستم اقتصادی:

بیان مساله:

هدف پژوهش

اهمّیت موضوع تحقیق :

4- مشاورة کارآفرینی:

3- ساخت وتهیه آزمونهای روان شناختی معتبر در زمینه کارآفرینی:

فرضیه های پژوهش

 فرضیه های فرعی:

متغیرهای پژوهش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی